Picasso'nun fırçasındaki büyük sır ortaya çıktı
Sanatın sınırlarını kübizm ile zorlayan tarihin en büyük ressamlarından
Pablo Picasso’nun büyük bir sırrı ortaya çıktı. İspanyol ressamın tablolarını
X-ray analizinden geçiren araştırmacılar, Picasso’nun kanvas tablolarında ev
boyası kullandığını ortaya çıkardı.
Picasso’nun tablolarındaki
parlaklığın sırrını merak eden sanatçılar, ünlü ressamın geleneksel boyalar
yerine, parlak bir ev boyası olan Ripolin tercih ettiğini öğrendi. Bilim
insanlarının yaptığı analizler, geçmişte şüphe edilen ancak kesinleşmemiş olan
bilgiyi doğrularken, Picasso’nun fırçasındaki önemli bir sır da ortaya çıkmış
oldu.
ABD’nin Illinois eyaletindeki
Argonne Ulusal Laboratuvarı’ndaki fizikçiler, Chicago’daki Sanat Ensititüsü’nden
analiz için borç alarak, Picasso’nun 1931’de tamamladığı ‘The Red Armchair’ adlı
tablosunu inceledi. Çok küçük ölçekte inceleme yapabilen ‘nanoprobe’ optik
cihazını kullanan araştırmacılar, bağımsız pigment parçacıklarının seviyesine
inerek resimdeki kimyasal elementlerin düzenini inceledi.
LiveScience sitesinin haberine
göre, analizler, Picasso’nun kullandığı parlak boyanın, 1897’de üretilmeye
başlanan ev boyası markası Ripolin’in kimyasal yapısıyla birebir uyuştuğunu
gösterdi. Tablodan elde edilen bulgular, eBay üzerinden alınan ve on yıllar
öncesine ait Ripolin boyasına ait nunumelerle karşılaştırdı.
NANO ÖLÇEKTE
ANALİZ
Applied Physics A: Materials Science & Processing dergisinde yayımlanan çalışmada, araştırmacılar, 30 nanometre ölçekte yaptıkları incelemede, boyadaki bozuklukları en ince detayıyla görme imkanı buldu. Araştırma ekibinde yer alan Argonne's Volker Rose, “Nanoprobe, tek bir pigment parçasındaki kimyasal düzeni görsel bilgi olarak bize sundu. Picasso’nun birçok ünlü eserini evlerde kullanılan bir boyayla yaptığı konusunda şüphe kalmadı” dedi.
Applied Physics A: Materials Science & Processing dergisinde yayımlanan çalışmada, araştırmacılar, 30 nanometre ölçekte yaptıkları incelemede, boyadaki bozuklukları en ince detayıyla görme imkanı buldu. Araştırma ekibinde yer alan Argonne's Volker Rose, “Nanoprobe, tek bir pigment parçasındaki kimyasal düzeni görsel bilgi olarak bize sundu. Picasso’nun birçok ünlü eserini evlerde kullanılan bir boyayla yaptığı konusunda şüphe kalmadı” dedi.
Sanat dünyası ise Picasso’nun
Ripolin kullanarak geleneksel boyalara kıyasla alternatif bir etki yapacak yeni
bir boya ortaya çıkarmak istediğini öne sürdü. Geleneksel yağlı boyaya kıyasla
bozuk köşelere hatta resim üzerinde boya tanelerine neden olan ev boyasının,
Picasso’nun gözünde nasıl bir yere sahip olduğu hakkında kesin bir fikir yok.
Chicago Sanat Enstitiüsü’nde müdür
ve araştırmacı olan Francesca Casadio, “Görünüm insanı yanıltabilir. Bence bu
nokta sanatın bilimden fayda sağladığı yer... Tersine mühendislikle resimde bir
parmak izi aradık. Böylece ilk ticari ev boyası olan Ripolin’le yapılmış başka
resimleri de dünyanın diğer yerlerinde arayabiliriz” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder